Khamis, 27 Jun 2013

Jasa dan kejayaan Husam Musa

Jasa-jasa dan kejayaan Husam Musa sebagai exco negeri Kelantan

i. Perkenalkan Skim Takaful Kifalah
ii. Perkenakan Dinar Emas
iii. Ambil alih tanah Felcra dan tubuhkan sykt PMBK Sawit Bhd bawah Kerajaan Negeri
iv. Pertumbuhan Bandar Baru Tunjong
v. Wujudkan Anak Sykt Carigali Emas dan Mineral - Az Zahab
vi. Memulakan projek LEBURAYA RAKYAT
vii. Memulakan projek STADIUM BUKIT MERBAU
viii. Mempelopori Tuntutan ROYALTI Kelantan

Majlis kesyukuran dan ceramah yang dirancang tidak sampai 2 hari ini didatangi beribu rakyat. Mereka hadir kerana ingin mendengar sendiri daripada Husam apakah yang sedang terjadi.

Husam didalam ceramah berkali-kali meredakan kemarahan rakyat. Husam tidak berceramah menggunakan emosi. Tiap tuturnya jelas ingin menenangkan rakyat. Beliau juga sempat meminta tv3 hentikan siaran dan dengan jelas memberitahu bahawa tv3 ini tidak boleh dipercayai.

Husam memulakan ceramah dengan penuh sayu. Rakyat yang hadir bagai bahtera dilanda badai. Walau sebelum ini kuat bergelora tetapi Husam berjaya meredakan gelora itu.

Aku lihat ramai hadirin menangis apabila Husam memberitahu betapa gembiranya beliau dapat turun bersama Tok Guru. Beliau naik bersama Tok Guru dan turun bersama Tok Guru. Rakyat terlalu sedih kerana orang sebijak Husam kenapa dipersiakan. Rakyat juga terharu melihat kekuatan Husam yang langsung tidak menampakkan beliau kecewa. Cuma beliau bimbang akan negeri ini. Rakyat terlalu sedih apabila susuk tubuh yang begitu kuat berkerja untuk rakyat Kelantan diperlaku sedemikian rupa.

Husam kecewa bukan kerana tidak lantik exco, hati beliau terguris kerana kenapa sebab-sebab beliau tidak lantik exco dijaja dan dihebohkan seluruh dunia. Kenapa tidak disimpan sahaja demi persahabatan dan usrah. Tambah Husam lagi, tidak perlu diceritakan sebabnya kerana beliau sudah tahu sebabnya yang tidak perlu didedahakn kepada sesiapa demi menjaga keharmonian parti. Benar atau tidak nombor 2, tetapi kenapa perlu diheboh seluruh dunia yang menjadi persoalan?

"Sokonglah saya, selagi saya berada diatas jalan ALLAH, jalan kebenaran. Tumbangkan saya jika saya telah menyelewang daripada jalan ALLAH" Husam memetik kata-kata Umar r.a kepada rakyatnya.

"Kalau kerajaan ini adalah kerajaan duniawi, yang nak mengaut kekayaan balak, lombong dan lain-lain, nauzubillah. Ampunkan saya, jika saya berdiri dalam dewan untuk membetulkan kerajaan. Saya masuk ke dalam kerajaan ini bukan saya main-main, saya masuk ke dalam perjuang ini untuk melihat apa yang kita usrahkan islam yang syumul yang menjaga khazanah negeri dan negera berbeza daripada cara UMNO mentadbir. Meningkatkan hasil mahsul dan membela nasib rakyat" Diantara ucapan Husam dihadapan beribu rakyat hadir.

Pada awalnya Husam tidak mahu menjawab persoalan ini namun kerana perkara ini sudah "meletup" dan ramai anak muda mahukan jawapan. Maka beliau terpaksa menjawab persoalan ini namun dengan penuh berhemah dan sentiasa menenangkan peminat dan penyokong beliau.

Jika boleh, untuk menyelesaikan perkara ini, Husam harus diangkat menjadi TMB selari dengan jawatannya dalam parti dan Datuk Nik Amar dikekalkan TMB. Ini kerana, ini kerajaan baru, maka Husam diperlukan untuk membantu MB baru dan mempunyai 2 TMB memang pernah berlaku pada awal pemerintahan Tok Guru.

Tarik rambut dalam tepung, rambut tak putus tepung tak rosak. Mungkin pribahasa yang sesuai digunakan dalam isu ini. Wallau a'lam. - sumber - FanPakatanrakyat diFB

HUSAM MUSA TETAP HERO

Tiada ulasan: