Jumaat, 28 Jun 2013

BERBELANJA SAYUR-SAYURAN SEGAR DI CHOW KIT

Memang sesuatu yang menyeronokan bagi kaum perempuan kalau dapat berbelanja ni. Lebih-lebih lagi kalau berbelanja barang-barang basah.

Kebetulan malam khamis baru ni kawan ajak pergi dinner di Chow kit, cari makanan padang disana, saya apa lagi seronoklah sebab dah terbayang sayur-sayuran dan buah-buahan segar disana.

Di Chow Kit ni, berbelanja waktu malam memang sesuatu yang menyeronokan. Tak panas cuma kalau bawak kereta kena tempuh kesesakkan lah sikit sebab banyak kereta berhenti sesuka hati tepi jalan untuk beli sayur-sayur ni. Tak silap saya pukul 2 ke 3 pagi pun masih ramai orang membeli belah disini.

SAYUR-SAYURAN SEGAR DI CHOW KIT SAYUR-SAYURAN SEGAR DI CHOW KIT

Gerai-gerai sayur-sayuran dan buah-buahan di kaki-kaki lima

Selepas makan nasi padang yang ada disana (malas nak tunjuk sebab kurang memuaskan), saya pun singgah di gerai-gerai tepi jalan disana. Seronok sungguh saya ketika melihat petai-petai bergantungan, sayur-sayur tersusun cantik dan macam-macam sayur-sayuran kampung ada disana.

SAYUR-SAYURAN SEGAR DI CHOW KIT

Petai-petai yang bergantungan cantik

SAYUR-SAYURAN SEGAR DI CHOW KIT

Bermacam-macam ada

 

SAYUR-SAYURAN SEGAR DI CHOW KIT SAYUR-SAYURAN SEGAR DI CHOW KIT

Syok kan tengok

Dari satu gerai kesatu gerai saya pergi , macam-macam sayur-sayuran yang saya beli. Nampak gaya makan sayur je lah minggu ni..hehehe.

Memang kebanyakkan sayur dan buah-buahan segar-segar di Chow Kit ini , berbelanja sayur-sayuran dan buah-buahan disini pun murah berbanding dipasar raya.

Tiada ulasan: