Khamis, 20 Jun 2013

Edisi Baju Raya 2013

Korang dah tempah baju raya?

Arghh...! Dusyum...! Dusyum...! Aku tahu..aku tahu... puasa pun tak abis ganti, tetiba aku bukak citer pasal baju raya. Dusyum skali lagi!

Tp rasanya org dah start anta tempah baju raya dah ni.

Selalu, setiap tahun, semenjak keja kraf ni, baju raya aku is batik. Miahahaha. Giler kan. Napak nau org kraf nyer. Macam dah wajib plak. Yer lah. Sbb mmg kena pakai selalu kan. So, better beli pastu wat baju raya. Eh. Bukan tak raya pun ada beli juga. Muahahah (T___T)

Oke. Please. Tahun ni no more batik (ye lah tu). Oke, for the 1st day raya lah maksudnya. Raya ke2, ketiga buleh la nak ada batik (nak jugakkk... )

Tahun ni kami sefamily plan kaler purple. Tetiba ada yg nak pink pulak. Jadi, takpe lah. Pink, purple. Wah.. so sweet la kaler nya ya. Takde kaler blocking ya. Ni kaler2 comel je nih. Miahaha. Aku pun tatau. Nak pink ke purple. MyDH takde lagi baju pink. Pink yg bebetul soft pink tu. Hihi.

Dan baju fesyen apa ya. Tahun ni sure ramai peplum. Sana peplum. Sini peplum. Cam ada satu waktu tu fesyen baju vietnam tu. Yg baju labuh pastu pakai ngan suar. Sana vietnam, sini vietnam (huwaa... tetiba cam sedih tulis vietnam ni..tingat tiket burnt.. huwaaaa...) Aku pun ada tempah satu. Dah kasik ke orang pun. Sbb tetiba cam ketat giler. Tp bukan baju raya pun.

Jadi, google baju kurung 2013. Kuar la baju2 comel.. seme pun ala ala peplum jugak.

Ini kaler dia sweet. Baju pun comel.

Piece.com.

Baju dari button my button ni pun comel2 juga.

buttons.

Begini pun cantik jugak

 

Butik Balqis

Nak carik kaler gini lah. Purple n pink. Hihi.

Zultimur

Tapi kalo nak buat ber riben2 tu kena pandai carik tailor. Kang dari beriben entah jadi bungkus apa. Aku pun tatau la tailor yg biasa aku antar tau ke dak buat baju moden2 sgt ni. Satgi entah jadi apa. Baru lah tahu. Tahun lps dah kena dah.. entah jadi apa sleeves puff aku. Sedih....

Beli dah siap lagi mudah. Tp tu lah nyer. Susah nak carik saiz oii...

http://pnstoberi.blogspot.com/2013/01/edisi-baju-raya-2013.html

Tiada ulasan: