Selasa, 22 Januari 2013

Perempuan Melayu Paling Kuat Bersetubuh Selepas India

Gambar Hiasan
Bangkok (The Nation/ANN) – Kaum lelaki Indonesia paling kerap mengamalkan hubungan seks, menurut sebuah kaji selidik yang dijalankan terhadap mereka yang aktif seks dalam 10 buah negara di Asia.
Kajian yang dijalankan oleh Pfizer yang dinamakan sebagai “Kajian Kekerapan Hubungan Seks Di Asia” mendapati bahawa kaum lelaki Indonesia selalunya akan mengadakan hubungan seks dengan purata 9.8 kali. Tempat kedua diduduki oleh kaum lelaki di Filipina dengan purata 9.4 kali sebulan, manakala di India sebanyak 8.8 kali setiap bulan. 
Bagi lelaki Thai pula, mereka mendapat purata sebanyak 7.7 kali sebulan.
Segala keputusan yang diperoleh dari kajian ini dilancarkan di sebuah hotel di bangkok pada Khamis lalu. Kaji selidik tersebut dijalankan terhadap 1,658 lelaki dan 1,624 wanita di China, Hong Kong, India, Indonesia, Malaysia, Filipina, Singapura, Korea Selatan, Taiwan dan Thailand. Setiap responden berumur antara 31 hingga 74 tahun, dan telah mengadakan hubungan seks dalam masa 12 bulan.
Bagi responden wanita pula, wanita di India dilaporkan mempunyai jumlah kekerapan yang lebih banyak iaitu sebanyak 8.7 kali setiap bulan. Seterusnya adalah Indonesia dan Malaysia, kedua-duanya dengan jumlah kekerapan sebanyak 6.6 kali setiap bulan.
Wanita Thai pula mempunyai kekerapan sebanyak 5.7 kali, menurut kaji selidik tersebut.
Assoc Prof Dr George Lee, seorang perunding pakar bedah urologi di Monash University di Kuala Lumpur berkata bahawa kaji selidik yang dijalankan mendapati bahawa kadar kekerasan terhadap ereksi menjadi kunci utama terhadap kepuasan seks dalam kalangan penduduk Asia.
“Contohnya, 90 peratus kaum lelaki Malaysia menyatakan bahawa faktor tersebut adalah amat penting,” kata beliau.
Hanya satu per tiga daripada responden menyatakan bahawa kadar masa hubungan seks yang menjadi faktor utama dalam mencapai kepuasan seks.
Asst Prof Dr Pansak Sugkraroek, pakar kesihatan seksual dan doktor obgyn di Thailand berkata, hampir 2.7 juta kaum lelaki di Thailand mempunyai masalah mati pucuk (erectile dysfunction).
“Walau bagaimanapun, hanya 27,000 pesakit telah datang untuk menjalani rawatan,” kata beliau.
Pansak berkata bahawa selain daripada ubat-ubatan, menukar cara hidup juga dapat membantu dalam mengatasi masalah tersebut.
“Senaman dan pengambilan makanan seimbang juga amat membantu bagi mengatasi masalah ini,” tambah beliau.

Tiada ulasan: