Selasa, 22 November 2011

Cinta Sekolah…

Masihkah anda ingat lagi siapa insan yang anda cintai sewaktu di alam persekolahan. Di manakah agaknya dia berada sekarang? Adakah sidia sudah berkeluarga? dan yang paling penting adakah dia bahagia sekarang?
Tentunya anda semua pernah melalui saat yang paling indah sewaktu dizaman persekolahan untuk dikongsikan bersama. Dulu sewaktu zaman persekolahan anda merupakan pasangan yang paling ideal, tak pernah berpisah walaupun sesaat, kemana sahaja anda pergi pasti bersama.
Mengikut perkiraan, berapa ramaikah diantara kita yang dijodohkan dengan pasangan sewaktu sekolah dahulu. Mungkin pengakhiran zaman persekolahan mengakhiri perhubungan yang dibina. Masa bisa merubah segalanya.
Ajal maut, jodoh pertemuan semuanya telah ditentekan oleh Allah. Usahlah anda merasa kecewa dan duka sekiranya kekasih yang pernah anda miliki suatu masa dahulu kini milik orang. Redhalah dengan ketetapan dan ketentuanNya. Kita merancang, Allah juga merancang tetapi Perancangan Allah lebih sempurna. Usahlah kita menyalahkan takdir kerana setiap perkara yang kita lalui adalah yang terbaik dari perancangan Allah untuk kita hambaNya.

Tiada ulasan: