Sabtu, 23 Mac 2013

Pendapatan RM 50K - enggan beri nafkah

Tidak sangka apabila gaji pemain bola sepak Malaysia iaitu Aidil Zafuan kini sudah pun mencecah RM50,000 sebulan.


Sayangnya, menurut Rita Rudaini yang dipetik dari Beautifulnara, walaupun mendapat pendapatan sebanyak itu, namun Aidil masih tidak mampu memberikan nafkah yang mencukupi kepada dirinya dan anak.

Menerusi keterangan bertulis olehnya, Rita mendakwa sejak meninggalkan rumah kelamin mereka di Kota Damansara, Januari tahun lalu, Aidil hanya sekali sekala mengirimkan wang, namun tak menentu dan biasanya menghampiri waktu kes mahkamah.

“Defendan (Aidil) berpendapatan melebihi RM50,000 sebulan berdasarkan kontrak diperolehnya. Dia mempunyai kereta Mercedes CLS dan sebuah superbike dan ini menunjukkan kemewahan hidupnya”.

Untuk makluman, Rita menuntut RM5,392 sebulan untuk nafkah dua anak merangkumi perbelanjaan makan minum, pengasuh dan lampai pakai buang.

Manakala untuk dirinya sendiri, dia menuntut RM7,400 sebulan termasuk perbelanjaan bil dan rumah.

Namun begitu, Aidil yang ditemui di luar mahkamah memberitahu yang dia mempunyai bukti yang dia memberikan nafkah kepada anak-anaknya.

“Tak apalah saya ada semua bukti. Saya tak pernah tidak bagi nafkah untuk isteri dan anak. Saya hantar SMS bertanya khabar, dia tak balas, kadang-kadang saja dia balas,” jelas Aidil.

Mahkamah telah menetapkan 6 Mei ini untuk sesi soal balas.

Semoga kebenaran akan terbukti dan jalan penyelesaian sebaiknya akan dapat dicapai buat pasangan ini.

Tiada ulasan: