Rabu, 27 Mac 2013

Keluarga Wira Negara di’HINA’

Orang kuat Mustapa Mohamed aka Tok Pa telah menghina keluarga arwah wira negara dengan menyatakan “baso bodo ore Pas ni” kerana sebuah bendera PAS tergantung di situ.
Mengapa perlu mengeluarkan kata-kata sedemikian rupa sedangkan keluarga si arwah sedang bersedih. Dan apakah salahnya bendera tersebut. Difahamkan ayah kepada arwah memang orang Pas dan memang kampung tersebut adalah kampung Pas. Maka kenapa orang kuat Tok Pa ini mengeluarkan komen yang sedemikian ketika keluarga sedang bersedih.
Jika tidak boleh tengok bendera, tidak boleh bergaul dengan orang PAS, usah duduk dalam masyarakat. Duduk seorang diri dalam hutan. Setiap orang ada kepercayaan dan parti yang mereka sokong. Sekarang sudah masuk 5 tahun dan memang mood sekarang mood pilihanraya. Maka apabila masuk ke kampung kuat PAS, perkara itu adalah biasa. Kenapa nak diperbesar dan mengeluarkan kata-kata kesat.
Sebelum ini kecoh kononnya Yb Tian Chua menghina keluarga arwah polis yang telah meninggal dunia di Lahad Datu Tempoh hari. Pelbagai tuduhan yang mereka lempar. Ini apabila orang kuat Tok Pa mengeluarkan kenyataan yang jelas menghina keluarga ini kenapa dibisukan. Di mana Perkasa?
Aku berharap Tok Pa dapat menasihati anak buahnya yang kini giat melancarkan gerakan TUKAR Kerajaan Islam Pas di Kelantan ini berbudi bahasa dan menghormati keluarga arwah.
Sama-samalah kita sedekahkan Al Fatihah moga-moga arwah ditempatkan dikalangan orang yang syahid.

Tiada ulasan: