Rabu, 21 September 2011

Menutup Tubuh Bukannya menutup Aurat…



Adakah ini dikatakan menutup aurat?
Busana Muslimah

Beberapa contoh pemakaian yang hanya menutup tubuh tetapi sebenarnya tidak menutup aurat. Tahukah anda berapa ramai diluar sana berfikir dengan hanya berpakaian sebegini mereka sebenarnya telah menutup aurat. Mereka ini sebenarnya hanya menutup tubuh bukannya menutup aurat. Ini merupakan antara dakyah-dakyah yang ditanam ke dalam diri Ummat Islam

untuk melemahkan akidah ummat islam agar mereka dapat memenangi peperangan ke atas ummat islam. Mereka menggunakan medium fesyen dan peredaran zaman untuk menanam dakyah dan membersihkan pemikiran (brain wash) ummat Islam. Mereka menggunakan konglomerat-konglomerat fesyen dan ikon-ikon yang mampu menarik perhatian kita untuk sekadar menutup tubuh bukannya menutup aurat. Mereka mengongkong kita dengan ide kebebasan berpakaian dan hak asasi manusia tanpa kita sedari. Mereka mempergunakan kita dengan mengeksploitasi setiap aset yang kita miliki. Aset yang tidak seharusnya dipertontonkan kepada yang bukan hak.
Bersamalah kita bergandingan menegakkan hak yang dimanahkan kepada kita untuk menjaganya. Usah lagi menjadi mangsa eksploitasi mereka yang mementingkan dunia. Mengeksploitasi setiap yang ada pada kita mengaut keuntungan dengan hasil pengorbanan kita yang terpaksa kita tanggung. Mereka me’LEVERAGE’ kita tanpa disedari. Dan kita menjadi model kepada produk mereka tanpa dibayar sesen pun tidak seperti model-model lain yang dibayar untuk setiap sessi peragaan. Sedarlah semua, bangkitlah dari tidur yang lena. Tidur itu sememangnya amat senang dan mudah ditambahlagi dengan kelekaan buaian mimpi-mimpi indah yang tidak berpenghujung. Sesekali bangkitlah, menempuh realiti kehidupan. Bebaskan diri anda dari dakyah mereka. Kembalilah ke alam realiti yang akan berakhir.

Tiada ulasan: