Rabu, 7 September 2011

Mencari Syurga…

Sebelum diceritakan dimanakah syurga itu berada, ingin aku menerangkan apa itu syurga. Syurga adalah janji Allah kepada Ummat Manusia, diatas sebagai balasan terhadap setiap amalan kebajikan dan kewajiban yang tertanggung keatasnya. Syurga adalah balasan diatas setiap pahala yang dikumpul oleh ummat manusia sepanjang hidupnya tanpa melanggar perintah Allah ke atas dirinya. Bagaimanakah untuk menjadi penghuni syurga, dan dimanakah syurga?

Untuk menjadi penghuni syurga ummat manusia wajib melaksanakan segala perintah Allah dan menjauhi larangannya. Begitu senangkan untuk menjadi penghuni syurga. Buat kebajikan dan tinggalkan kejahatan. Tapi untuk mencari syurga adalah suatu perkara yang berbeza. Dimana Syurga…? Bolehkah sesiapa menjawab pertanyaan ini?

Tidak kira berapa banyak ibadah yang dilakukan oleh kita selama hayat di dunia ini, kita tetap tidak akan memasuki dan mendiami Syurga Allah sekiranya kita tidak menemui syurga. Syurga itu bukan hanya ada selepas hari pembalasan, Namun syurga itu ada walaupun pada hari ini. Syurga boleh ditemui di dua tempat iaitu:

Seluruh ummat islam kecuali perempuan bertaraf Isteri. – Syurga boleh dijumpai dibawah TAPAK KAKI IBU, manakala bagi perempuan atau wanita islam yang bertaraf isteri syurganya adalah dibawah tapak kaki suami. Sungguh senang dan mudahkan. Cuma dibawah tapak kaki. Namun untuk itu banyak usaha yang perlu dilakukan untuk menemuinya. Bukan sekadar melihat dibawah tapak kaki. Pengertiannya yang perlu difahami oleh kita semua.

Dibawah Tapak Kaki membawa pengertian taat kepada… Ibu/ Suami. Oleh itu, untuk menjadi penghuni syurga bukanlah amalan-amalan sunat yang perlu diperbanyakkan, tetapi KEREDHAAN Ibu/ Suami yang perlu. Tiada gunanya sekiranya anda menunaikan solah sunat sepertiga malam tetapi tidak mentaati Ibu/ Suami. Amalan sunat hanya boleh dilakukan sekiranya dibenarkan dan diizinkan oleh Ibu/ Suami selagi mana Ibu/ Suami tidak membelakangkan ajaran Islam/ Perintah Allah yang dibawa oleh Rasul Junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W…

Tiada ulasan: